Martin Lindstrøm - Brandwashed Symposium 2013

#
Torsdag den 14/11 fra 8:30 til 17:00

Bliv chokeret, overrasket og inspireret… I Martin Lindstroms seneste 3 millioner dollars globale forskningsundersøgelse, tager han publikum med på en øjenåbnende rejse ind i hovedet på forbrugeren

Her udforsker Martin Lindstrom helt nye dimensioner af forbrugerens psykologi, ”word of mouth”, sociale medier, brand nostalgi, gruppepres, shopping og meget, meget mere. Ved at udnytte nogle af de mest avancerede forsknings teknikker til rådighed, herunder flere neurovidenskablige undersøgelser, et tre måneders langt ”reality show” eksperiment, hundredvis af fokusgruppe interviews samt tusindvis af interviews med forbrugere, kaster Lindstrom et nyt og fascinerende lys over forbrugernes psykologi under en recession.

En meget praktisk og “hands-on” session…
Martin Lindstroms præsentationer er yderst engagerende, informative, interaktive og sjove. Men vigtigst af alt er de praktiske og beriger de delegerede med en lang række værktøjer og praktiske råd til positivt at påvirke deres daglige forretningsstrategier. Vær forberedt på at blive overrasket (og endda chokeret), da Lindstrom igen tager sit publikum på en mind-blowing rejse ind i morgendagens forbrugere…deres drømme, håb og ønsker. Så bevæbnet med denne første håndsviden, vil deltagerne være i stand til at beregne, hvad det betyder for deres brands og måske endnu vigtigere, hvordan deres brands bliver nødt til at justere og reagere på en verden, hvor det er forbrugeren, og ikke brandet, der dikterer ejerskabet af brand forholdet.

"I’ve only read two business books from cover to cover in the last five years: Buyology and Brandwashed. It is no coincidence that Martin Lindstrom is the author of both of those books."
Steven Levitt, bestselling author of Freakonomics

"Martin Lindstrom is one of branding’s
most original thinkers."
Robert A. Eckert, CEO & Chairman, Mattel Inc

"The combination of visual and audio stimuli delivers a 2 + 2 = 5 impact when building brands. This is Martin Lindstrom’s basic message."
Philip Kotler

"Martin Lindstrom understood the wisdom of the net before most of us. Now he’s sharing his best wisdom with you. Don’t miss out."
Seth Godin, Author of Permission Marketing

"When someone qualified challenges the conventional thinking, it will result in a fresh perspective and give food for thought about the way children behave. Martin Lindstrom does this."
Kjeld Kirk Kristiansen, Owner of the LEGO Company


PROGRAM:

8.30 - 9.00 Registrering og morgenmad
9.00 - 9.05 Velkomst ved Jydske Vestkysten og Huset Markedsføring
9.05 - 10.35 The Morgensons - verdens største sociale medie eksperiment

Først
  • Hvis du tror at online sociale medier er stærke, så prøv offline sociale medier.
  • Hvad skaber “word-of-mouth” anbefalinger og hvordan kan det være at nogle brands tilsyneladende trives på det?
  • Opdag hemmelighederne bag, hvordan nogle brands i Morgensons eksperimentet vidner til en 1000 % stigning i salget, simpelthen pga. ”word-of-mouth”.
  • Hvilke psykologiske faktorer er på spil i måden hvorpå ”word-of-mouth” bliver magtfuld, eller ej?
  • Årsagerne til at nogle brands gør det rigtige og andre ikke gør.


30 MINUTTER KAFFEPAUSE

11.05 - 12.35 Social branding – hvordan forbrugerne snart vil blive bedre marketingsfolk end de professionelle marketingsfolk

  • Alle taler om online sociale medier. Men dette er kun begyndelsen. Vær forberedt til den næste store ting – social branding.
  • Hvordan frigiver man et nyt brand, hvor marketingkampagnen ikke involverer TV, print, udendørs eller online annoncering, men i stedet er afhængig af forbrugernes samtale om det nye produkt?
  • Få indsigt i de hemmeligheder en lille håndfuld af brands opdagede, da de med succes havde overført ejerskabet af deres brands fra firmaets marketingsafdeling til forbrugeren.
  • Du sikrer jævnligt at din Facebook er opdateret. Du sender dagligt interessante tweets ud på Twitter. Du tilbringer mange timer på at komponere adskillige blogs og alligevel kommer dit brand ikke godt fra start, på trods af dine bestræbelser. I denne session vil du finde ud af hvad du gør rigtigt og selvfølgelig, hvad du gør forkert.


60 MINUTTER FROKOST

13.35 - 15.05 Hvert skridt du tager, vil de overvåge med dig

  • For ti år siden, arbejdede FBI med at udvikle software, der kunne forudsige det næste skridt en kriminel sandsynligvis ville tage. I dag bruges samme software til at forudsige det næste skridt forbrugeren vil tage.
  • I fremtiden vil alle forbrugere være bevæbnet med en yderligere oplysning: deres evne til at påvirke andre.
  • Gruppepres er på vej ind i en helt ny verden. Vi vil snart kunne se hvad andre ser, læser og lytter til – i realtid.
  • Vær vidne til, hvorledes nogle brands allerede synes at trives i en verden, hvor gruppepres er en dominerende factor i deres success. Det er en tendens der måske også snart vil påvirke dit brand.


30 MINUTTER KAFFEPAUSE

15.35 - 17.00 Oh, søde minder

  • Hvorfor er det, at vi køber 7 % mere når vi går mod uret i en butik?
  • Hvordan øger “vejbump” salget i butikkerne med 6 %?
  • Hvorfor synes vi at være væsentlig mere tiltrukket af fortiden i forhold til vores forventning om fremtiden?
  • Hvorfor spiller 35 % af alle aktuelle reklamer på frygt?
  • Hvad gør at skyld og frygt er de to største drivkræfter blandt forbrugerne – og hvad vil det betyde for brands?


17.00 Tak for i dag

Faktura:
Ønsker du at betale over faktura så skriv til Trine Vad tvk@jv.dk eller ring 25577220.

Medlemsprisen gælder for abonnenter og annoncører ved JydskeVestkysten og medlemmer af Huset Markedsføring.

Teknisk arrangør:
JydskeVestkysten og Huset Markedsføring

Arrangøren oplyser

Registrering og morgenmad fra 8.30 - 9.00