4i1 event – når det skal være sjovt at træne

#
Søndag den 10. marts 2013 kl. 09:45

Imove og Varde Fritidscenter gentager successen fra sidst og byder op til masser af bevægelse i et tempo, hvor alle kan være med. Dagen er en oplagt mulighed for at få sved på panden i selskab med andre.

Der er mulighed for at shoppe i vores stande på dagen, så glæd dig til en dag hvor der er forkælelse til dig hele dagen.

Søndag den 10. marts ved Varde Fritidscenter

Pris JV-abonnent kr.319,-
Pris Ikke JV-abonnent kr.349,-
Pris inkl. frokost samt vand og frugt

Kl. 9.45 Velkommen og præsentation - mød op i god tid

Event 1 - vælg mellem
Kl. 10:00 - 10.55
a. Rockn´Robick med ELISABETH DALSGAARD
b. Cirkeltræning
c. Yoga - (holdet er fyldt)

Event 2 – vælg mellem
Kl.11.10 - 12.05
a. Ballroom Fitness med ELISABETH DALSGAARD og LENE KRISTIANSEN 
b. Bækkenbunds træning
c. Puls og styrke (holdet er fyldt)
d. Spinning

Kl.12.05 - 13.05
FROKOST

Event 3 – vælg mellem
Kl.13.05 - 14.00
a. Zumba med THOMAS EVERS POULSEN
b. Åndedræt og mindfuldnes træning
c. Crossgym (udendørs)
d. Powerhoop

Event 4 (for alle)
Kl. 14.15 - 14.45
Strech og relaxe medbring gerne underlag og tæppe eller varmt tøj.

Kl.14.45 - 15.00 Udtrækning og overrækning af præmier – Tak for i dag.

Teknisk arrangør: Varde fritidscenter og Imove 2120 8090 

Beskrivelse af aktiviteterne:
Rock'n Robics:
Elvis; Bill Haley, Shaken Stevens... Kan du lide den gode gamle musik vil du elske rock'n robics. Her får du med garanti sved på panden når trin og variationer fra rock'n roll og swing dans sammensættes i en koreografi som i en aerobics time. Musikken får dig til at glemme tid og sted og bare twiste løs.. super energi og sjov motion.
Elisabet er selv tidligere flere gange dansk mester i rock'n roll dans og sammensætter timen med de bedste og sjoveste trin fra rock'n roll. Men alt som i en aerobicstime. Dvs. det er ikke partner dans og det bygges op så ALLE kan være med - danser eller ej.

Cirkeltræning:
Her får du sved på panden, en time fordelt på puls og styrke med intervaltræning. Træning af de forskellige muskelgrupper, og toning af hele kroppen.
En time hvor tiden flyver afsted med meget afveksling og hurtige skift.
Alle kan være med, da hver enkelt deltager tilpasser træningen så det passer til eget niveau.
Vi veksler med brug af redskaber og kroppens egen vægt.

Yoga:
Yoga virker på en gang afstressende og vitaliserende. Den er desuden styrkende og smidiggørende samt dybt regenererende. Skavanker som dårlig ryg, spændingshovedpine, fordøjelses- og søvnproblemer forebygges og afhjælpes ved regelmæssig praksis. Den enkeltes energi og modstandskraft øges. Mentalt vil man desuden opleve et bedre kendskab til sig selv og sine ressourcer samt en større oplevelse af indre ro.

Aquajogging:
En speciel alternativ træningsform til løb, hvor du populær sagt løber i vand. Opdriften fra vandet og et flydebælte om lænden, gør, at du kan 'løbe' i en form for svævende, vægtløs tilstand. Aqua-jogging er det tætteste du kommer på almindeligt løb, og det er den alternative træning, der giver de bedste løberesultater. Studier viser bl.a., at man opnår bedre løberesultater end ved cykling og spinning.
– Samtidig udnytter man vandmodstanden til at forbrænde kalorier og opbygge muskler. Det betyder en skånsom træning og en effektiv forbrænding. Eksempelvis vil man typisk skulle jogge almindeligt en hel time for at opnå samme kalorieforbrænding som ved en halv times intensiv aqua jogging.

Aqua jogging hører til de mere energikrævende træningsformer i vand, og er derfor ideel, hvis man træner for at tabe sig. Også svært overvægtige kan aqua jogge uden at bekymre sig om, at den hårde træning vil koste i form af skader på led, knæ eller ryg. Og hvis du hører til dem, der ellers går uden om svømning, fordi du ikke kan lide at få hovedet under vand, kan du også med fordel aqua jogge – for hovedet skal slet ikke ned under vandet.

Ballroom Fitness – vild med dans!
Når sandheden skal frem, er det faktisk første gang, at du kan prøve noget, der virker på både krop og sjæl. Hos Swingtime har vi udtænkt en plan, der skal give dig lyst til at danse og træne selv uden en partner. Din partner skal nok komme, når du viser, hvad du kan. Svaret er Ballroom Fitness. Her behøver du ingen dansepartner og ingen dansekjole. Alt hvad der skal til er, at du skal være klar til at bruge dig selv og prøve en helt ny form for træning. I Ballroom Fitness lærer du at danse vals, tango, cha cha cha, jive, rumba, samba og så videre, mens du får sved på panden og får rigtig god motion. Kombinationen af dans og aerobics sætter et højt energiniveau. Opbygningen af Ballroom Fitness-timerne er præcis på samme måde, som du kender fra almindelige aerobictimer – og det er netop det, som gør hele forskellen! Det vil sige, man lærer masser af trin og variationer flydende og ”logisk”.

Ballroom Fitness er for alle – uanset køn, alder og niveau. Hvis du ikke allerede er det, så garanterer vi dig, at Ballroom Fitness gør dig vil med dans!

Bækkenbundstræning:
Få inspiration til at styrke din bækkenbund. Find det effektive knib på flere måder. Få oplevelsen af hvornår din bækkenbund spænder og hvornår den er afspændt. Hvordan kan du bruge din bækkenbund til stresstackling. Lær afspænding til hele kroppen gennem bækkenbunden

Puls og styrke:
En time hvor der vil være en kombination af bolde, elastikker og vægte, samt kroppens egen vægt.
Der veksles mellem kondition og styrke. Så kroppen, bliver tonet og du får sved på panden.
Kom og have det sjovt mens du træner.

Indoor Cycling:
Har du aldrig været til indoor cycling, har du her muligheden for at prøve det af, vi laver et begynder hold for de som har lyst at prøve noget nyt. En time med høj forbrænding og sved på panden. Du behøver ikke cykelsko.

Zumbafitness:
En time med fede latin rythmer og skæg og ballade.
En time hvor vi giver den gas med Zumbafitness®. Kom og dans og bliv i godt humør.
Er du vild med Zumba® eller har du aldrig prøvet det før, er dette her din chance, Thomas Evers Poulsen  vil komme og give dig en lækker oplevelse og du vil komme til at svede til de fedeste rythmer og moves. Snyd ikke dig selv for en gang Zumba® med Thomas Evers.

Åndedræt og mindfuldnes træning:
Her vil blive gudiet I dit åndedrat og få focus på betydningen af et sundt åndedræt,  træk vejret på en sund og nærende måde og mærk energien i kroppen.
Kom I kontakt med dig selv på en anderledes måde og mærk kontrasten til en ellers travl hverdag.
En time hvor vi ligger på gulvet, så medbring gerne en varm trøje.
Der er matter og tæpper tilstede.
 
Crossgym:
CrossGym er en anderledes måde at træne på, hvor man gennem varierede funktionelle øvelser udført med høj intensitet styrker både muskler og kondition - oftest i en og samme øvelse. Ved funktionelle øvelser forstås øvelser, der direkte kan relateres til vores dagligdags bevægelsesmønster som at sætte sig, rejse sig, løfte, bære, trække, skubbe, kaste, gå, hoppe, løbe og klatre.). Træningen skaleres, så alle kan deltage - uanset niveau. CrossGym er til dig, der vil have en træning, som er intensiv, alsidig og naturlig. En træning, hvor man er tilstede, og som træner kroppen på en naturlig måde ved brug af nærliggende elementer/redskaber

Powerhoop:
Effektiv muskeltræning af kroppens store muskelgrupper, særlig effektiv mavetræning. Legende sjov træning. Vi burger powerhoopen I forskellige øvelser  til fedt music og laver cirkeltræning hvor vil powerhoopen indgår. Sjov, effektiv og anderledes træning. Tilpasses så alle kan være med. Powerhoops I forskellige størrelser vil være tilstede.

Strech og relax:
Dejlige udstrækning af hele kroppen og afspænding af alle de store muskelgrupper. Husk en varm trøje/ tæppe og/eller undelag. så du ikke kommer til at fryse efter at have svedt en hel dag.:0)



 

Arrangøren oplyser